2013. január 8., kedd

Charlaine Harris: Inni és élni hagyni (True Blood 1.)

"A tömeggyártott szintetikus vér feltalálásának köszönhetően a vámpíroknak nincs szükségük többé emberekre, hogy napi szükségleteiket fedezzék, és - ha kényelmesen nem is, de szabadon - sétálhatnak halandó társaik között. Bár azáltal, hogy embertársaik lekerültek étlapjukról, legendabeli szörnyetegekből egyik percről a másikra hétköznapi polgárokká váltak, az éjszaka világából még mindig nem törhetnek ki. Sokan aggodalommal fogadják, hogy ezek a teremtmények előbújtak koporsóikból, s most köztük élnek...

Sookie Stackhouse pincérként dolgozik a kicsi Merlotte's bárban. Bár Sookie első pillantásra hétköznapi lánynak tűnik, nem éppen átlagos képességgel bír: képes olvasni mások gondolataiban, s ez folyamatosan felforgatja a lány életét. Egyszer csak betoppan életébe a Merlotte's első vámpír vendége, a 173 éves Bill Compton..."

Ez az idézet valójában a sorozat ismertetője, a fülszöveget elég bénának találtam. Érdekes ötlet, hogy az emberek tudnak a vámpírokról, ilyen megközelítéssel eddig még nem találkoztam.

Mindig is tetszett ennek a könyvsorozatnak a borítója, és meglepődve vettem tudomásul, hogy jé, már a 12. kötetnél jár, a belőle készült filmsorozat pedig az 5. évadnál. Most olvastam el az elsőt, alig tudtam letenni, nagyon tetszett, úgyhogy biztosan elolvasom majd a folytatásokat is, és kíváncsi vagyok a filmsorozatra. Két éve írtam egy összefoglaló bejegyzést a vámpíros olvasmányaimról, újraolvasva még mindig fenntartom a véleményemet róluk, és ez a sorozat is bekerül a kedvencek közé.

A könyvek sorrendje:
1. Inni és élni hagyni
2. Élőhalottak Dallasban
3. Holtak klubja
4. Vérszag
5. Lidércfény
6. Halottnak a csók
7. Hetedik harapás
8. Por és hamu
9. Vörös telihold
10. Véres tavasz
11. Véres leszámolás
12. Véres csapda

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése