2013. január 28., hétfő

Jack Reacher

A múlt héten megnéztem a Lee Child: Csak egy lövés című könyvéből készült filmet, amelynek a Jack Reacher címet adták. Abszolút Lee Child- és Jack Reacher rajongó vagyok, és előre felkészültem arra, hogy teljesen karakteridegen főhőst látok majd ahhoz képest, mint amilyent a könyv olvasásakor magam elé képzeltem. Ha teljesen elvonatkoztatok a könyvtől, akkor egy jó kis akciófilmet láttam, de ennyi.

SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER! SPOILER!

Sok dologban tértek el a könyvtől, önmagában nem ez a baj, a kedvencem, a buszmegállós jelenet zseniális volt. A könyvbeli Jack egyik jellemzője, hogy az autóvezetés nem erőssége, amelyet persze bőven ellensúlyoz a többi tudása. Talán a filmben Tom Cruise testalkatbeli hiányosságát akarták pótolni az üldözéses jelenettel. Érthetetlenül abszurd volt a fürdőszobás jelenet a feszítővassal és baseballütővel, elképzelhetetlen, hogy az eredeti Jacket akár egy picit is készületlenül érjen egy ilyen támadás.

SPOILER VÉGE! SPOILER VÉGE! SPOILER VÉGE! SPOILER VÉGE! SPOILER VÉGE!
 
Szóval LeeChild könyveit mindenkinek nagyon jó szívvel ajánlom, én is újra fogom olvasni az összeset, a filmet inkább az nézze meg, aki még nem olvasott egyet sem.


Végül egy kis érdekesség, a képen látható rendőrt a kis nyúlfarknyi jelenetben maga Lee Child játssza :-)

3 megjegyzés:

  1. És tényleg... (Lee Child) Én is szeretem a könyveit. A filmmel asszem inkább megvárom, amíg leadja a HBO - majd ott megnézem :-)

    VálaszTörlés
  2. lehet felkerul majd a listamra, koszi az ajanlot!

    VálaszTörlés