2013. május 30., csütörtök

Suzanne Collins: Az Éhezők Viadala

"Életben tudsz maradni egy olyan vadonban, ahol mindenki az életedre tör? Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük Az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé. A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal - számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel. 

Suzanne Collins trilógiája az utóbbi évek legnagyobb nemzetközi könyvsikere, amely hónapokon át vezette az eladási listákat a világ számos országában. 2012 márciusában pedig a mozikba került Az Éhezők Viadala filmváltozata, Jennifer Lawrence-szel a főszerepben."

Mindenki, aki csak olvasta, szuperlatívuszokban beszélt róla, úgyhogy kíváncsi lettem rá én is. Nos, annyira izgalmas volt, hogy elfelejtettem leszállni a villamosról, pedig ilyet nem szoktam csinálni :-)

Szerencsére amikor a kezembe került, már megjelent a trilógia két folytatása is (Futótűz, A kiválasztott), így amint befejeztem, rávethettem magam a folytatásra, de arról majd a következő bejegyzésben írok.

Megnéztem a filmet is, nagyon tetszett, mert visszaadta a képi látványt, amit magam elé képzeltem olvasás közben, és csak olyan mértékben változtattak a könyv történésein, hogy nézhető hosszúságú, mégis kerek egész legyen a film.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése